Sunday, August 12, 2012

kampungKu vs kampungMu..

Assalamualaikum kwn2..
tetiba jer nak tulis pasal kampung halaman plak... ni kes sapu sampah pagi tadi..sambil buat keja tetiba terpikir pasal kampung...kenapa pikir pasal kampung??sebabnya..time dekat U..ramai cakap..kg aku bez kott..xsabar nk blik kg..kg aku ada ni laa..tu laa...macam2 laa...so aku terpikir laa tadi...
korang tau apa yang bermain dipikiran aku sal kg ni??ok...bila dipikirkan balik...semua org akan cakap kg dia bez even dia dok pedalaman sekalipun...ini kerana...kampung kita adalah tempat kita membesar..semua kita lalui kat situ...org ckp ada SENTIMENTAL VALUE yg tersendiri..sbb tu masing2 akan cakap kg dia bez...kan2??hihii..so xpayah risau kalau org ckp "ehh,biasa je kg kau..kg aku lg bez.."xpyh keciq hati yer...masing2 ada kelebihan tersendiri..
ni bukan kg aku..hihi..tp kg family angkat..bez jgak sbb kalau nk p rumah diaorg kena naik bot dlu..dan uniknyanya setiap rumah mesti ada 1 bot...
ni adalah tempat tercinta...tp bukan kawasan rumahku laa...suasana kampung aku lebih kurang mcmni jgak..seronok tgk kehijauan sawah padi..tenang je... :)
#raya dh dekat..balik kg hati2 ya!!

No comments:

Post a Comment